September 06, 2013

Sedih

Sekembali dari sekolah, Amar mengkhabarkan,

'hari ni ummi.semua murid Tahun 6 bersedih..diorang nangis2..salam2 dan peluk2 cikgu, Amar jadi tak fahamlah Ummi..kenapa diorang sedih beramai-ramai?' (ini memang bahasa Amar, agak skema kan?)

Faham dan tahu murid2 Tahun 6 sedang di 'larian terakhir' utk UPSR mereka, saya menerangkan;

'itu satu kebiasaan bagi pelajar2 tahun peperiksaan..mereka minta maaf dan minta restu guru2, lepas ni nak periksa..kemudian mereka akan masuk ke sekolah menengah pula' (bahasa saya pun skema hahahhaa)

tiba2 mata Amar berkaca dicampur dengan mimik muka yang sedih,

'Amar rasa menyesallah pulak, sedih pun ada'

'Kenapa pula?'

'Amar rasa sedih nak meninggalkan cikgu Amar..Amar kena cuti masa UPSR..'

Saya...'Err..'

????? (Serius dia sedih!)

5 comments:

S.K.A said...

he3 comel je budak2 ni =) faham je dia..

Ummu Amar said...

dr kecik sebenarnya karakter boleh dikenalpasti..:)

Tetamu Istimewa said...

Hehehe... ya, selalunya di sekolah saya murid tahun 1-3 cuti 3 hari.

Ummu Amar said...

TI, saya kadangkala 'seronok' dgn emosi yang ditunjukkan anak2, kadangkala kita juga perlu meraikan elemen 'dewasa' dalam ekspresi mereka kan?

Kesuma Angsana said...

hehehe suka jugak layan lagu ni..

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...