May 11, 2011

kasih di bumi kenyalang

aku kenal dia 16 thn yang lepas..ceria..baik hati..suka menolong..jujur dan tidak berselindung..lepas masing2 berkelana lepasan menengah..aku dah tidak berapa tahu cerita tentang dia..

setelah 16 tahun..aku dapat berjejak berita dan kisah dengan dia..pastinya tempoh 16 tahun itu penuh dengan episod dan kisah yang masing-masing ada pahit manisnya..sejak war2 alumni kisas 96 aku kembali soroti kisahnya..

pada tempoh 16 tahun ini..x terjangka dan x menyangka..besar juga ujian yang dia hadapi..kisah rumahtangganya..kisah sakit peningnya..kisah keletah manja anaknya..

dalam tempoh 16 jam ini..aku x lepa dari mengintai khabarnya..perjuangannya ke bumi kenyalang bukan kepalang..ada kasih terhutang yang perlu disambungkan..aku tak menangis sedih tapi aku menangis gembira dan bersyukur..aku ada sahabat sekuat dia..seorang ibu yang tabahnya adalah dengan rahmat kasihNya..

untuk Amal Hayati Othman..catatan ini khusus untukmu..

4 comments:

cik ct payung said...

*sob, sob, sob*

kak baya tahu kisah dia. pnh dr shah alam, dtg ke pulau pinang, untuk berkongsi rasa. pernah call kak baya, berbicara hampir sejam meluahkan perasaan. dia mmg seorg yg tabah. dan dia sangat bertuah kerana mempunyai keluarga yang sanggup berkorban, dan teman-teman yg kuat memberi sokongan.

Unknown said...

alhamdulillah..baguslah akak disisinya ketika dia memerlukan sahabat..

semoga Allah sentiasa memberikan kekuatan..amiin

aida abdullah said...

saya kurang rapat dengan amal.dulu x sekelas,dan kebetulan amal suka ckp terengganu yang saya xbrapa phm:).tp saya memang tersentuh ngan cerita dia.btulla kata2 org,kita ukur nikmat pd diri kita dengan melihat kesusahan orang,betapa bertuahnya kita. kalau amal baca coretan ni,saya doakan amal terus tabah dan buktikan pada pada KIMI amal tuff,walau tanpa ayahnya disisi.seriously, i dont think i can be as tough as her(walaupun aku muka legend..)

Unknown said...

hehhe..aida d legend n muka kering tapi hati basah..

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...