May 15, 2012

Saya Rindu

Serasanya mahu bicara tentang sahabat, ada rindu yang tiba-tiba bertamu..mereka yang akrab itu ramai, berbeza-beza. Ada yang terus-terusan bawa bahagia, ada juga yang pernah mencorak keping-kepingan luka. Selalunya saya cenderung berpaling terus dari yang mencalar rasa, juga saya cenderung menumpah perhatian pada ikatan setia.

Benar, saya betah dengan sahabat yang tiada mengenal pangkat mahupun kerabat. Kurang tertarik pada kelompok pemilih-pemilih darjat. Biar siapa pun manusia itu, saya lebih menghargai mereka yang menjadi diri sendiri. Biar cantik dan 'handsome' rupa, tidak menjamin indahnya bicara. Harta mungkin tiada tapi santun dan belasnya?wahhh..sangat kaya. Tidak perlu meletak standard, cukuplah rasa hormat.

Kadangkala, saya rindu sahabat yang diam..selalunya..kata-kata mahalnya pengubat nestapa..
Kadangkala, saya rindu sahabat yang kecoh dan heboh..meski sentiasa riangnya membahagiakan, ada sisi keprihatinan yang sering tak terjangkakan.

Seringkali..saya rindu pada yang karib menemani, tulusnya bila di sisi..
Seringkali..saya rindu pada yang sering bertikam lidah..ibarat cermin diri sendiri..:)

Benar, saya bukanlah terbaik kepada mereka yang baik-baik..:)
Saya juga pernah membawa rajuk..aduhai..maafkan khilaf itu..
Saya juga pernah menjeruk rasa..kerdilkan manusia?

Terima kasih dengan sesungguhnya..
Maaf dengan setulusnya..saya dan anda masih manusia biasa...

Saya rindu sahabat-sahabat saya..


10 comments:

G Jai said...

Saya rindu kamu juga...

superelle said...

;')

ciklaili.com said...

rindu zaman sekolah..

cik ct payung said...

rindu awak juga.

sweet tooth said...

Rindu kat geng2 reptilian - penyu, kekura & labi-labi.... Hahahaha :-)

Kulaan Kuala said...

jai..jomlah gi piknik ke bawak anak2..

ella..u r always in my heart..:)

laili..sy juga rindu zaman2 emas itu

kak baya,rindu akak!

tun nina d chom'..aku rasa rare species cam kita xde galang gantinya..:)

Puan Hazel said...

izah rindu akak tak? akak rindukan waktu kita mula mengenal dunia, pastinya dia Outreach... ingat lagi kenangan manis itu? sekarang semua sudah membawa haluan masing2.. waktu tu kita tak berduit, tapi hati sentiasa senang & tenang je kan...

Kulaan Kuala said...

bersangatan kak..:),almaklumlah zaman2 gemilang seorang pingitan hehehehe...wpun x berduit..kertas pembalut coklat pun dah cukup manis kan..?..:)

saya senyum banyak hari ini..

lots of love..tq Allah!

IrdinaZareef said...

rindu saat2 di Pusat Islam dulu...saat smua masih telus dan mulus..tanpa ada kepentingan diri sendiri...
tidak seperti sekarang..rumah lama itu masih utuh namun tiada seri nya..semua nya pudar dan penuh dusta..

Kulaan Kuala said...

piah...tika itu ada 'kita',saat ini hanya ada 'aku'

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...