June 05, 2013

Walimah 0206

Seperti yang saya nyatakan dalam entri yang lepas berkaitan majlis perkahwinan di tepi tasik, hujung minggu di musim cuti sekolah tak akan sunyi dengan majlis walimah di sini sana. Kali ini saya kongsikan majlis perkahwinan sepupu suami saya Kamarul Hisham dan isterinya Hidayah. Sebenarnya pada waktu yang sama sepupu saya di Ipoh juga berkendara kahwin, tapi saya tidak dapat ke sana kerana pertembungan kenduri di sini.

Keluarga suami saya berdarah Jawa semestinya ketika berkenduri kendara begini, kehadiran sanak saudara bukan sekadar 'datang makan', paling tidak duduk bersama membantu atau istilahnya 'rewang'. Malam sebelum majlis besar kami sudah ada di rumah keluarga Kamarul, seusai walimah Abu di Keramat dan setelah kami menyempat2kan diri membawa anak-anak jalan-jalan di Bukit Cahaya Shah Alam. Malam itu juga, kami hantar abah dan mak balik ke Batu Laut seterusnya balik semula ke Alam Jaya kerana keesokannya kami harus ada di Majlis Walimah Khairul dan Hidayah.

Gambar ini saya 'pinjam' dari gambar yang diambil oleh adik pengantin lelaki, Nor Fazliana. Khabarnya giliran Nor pula menyusul selepas ini :)


Wak Bedah, Kamarul & Isteri, Wak Parlan (Bapa Saudara suami)


4 comments:

Bunda_nora said...

assalamualaikum,

salam ukhuwah...bunda singgah

JR said...

Selamat pengantin baru...semoga kebahagian berkekalan ke penghujung usia...

Unknown said...

waalaikumussalam bunda..kembang rasa hati bila bunda sudi menyinggah

Jay Ar, amiin atas doa itu :)

Wildan said...

Jwa nya mana kak?

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...