April 23, 2008

di bawah naungan rahmat

sepanjang 20 hingga 24 April ini berlangsung Majlis Menghafaz AlQuran peringkat kebangsaan di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta. dan sepanjang program itu juga kami selaku kakitangan tuan rumah diwajibkan untuk menghadirinya pada sesi pagi dan malam...

pada mulanya hati rasa terbeban dengan arahan wajib itu...takde plak arahan sunat muakad ke sunat haiah ke..hehhehhh hehh..pagi ada kenderaan disediakan utk staf..malam pun ada (dari opislah..)tapi atas rasa kasih dan kasihan pada anak yang ditinggal bersama pengasuh, ptg tetap balik seperti biasa..dan sesudah maghrib bergerak kembali ke KL menuju Masjid WP..meskipun lelah dan letih berulang-alik..tapi hati makin seronok pulak..ialah..kagum dengan daya hafazan diorang...dan di kalangan yang hadir juga ada dari ma'had hafiz dari seluruh Malaysia..sejuk hati tengok wajah-wajah muda yang sentiasa di naungi lembayung quran ni..alhamdulillah suami memahami..pada malam pertama suami bersedia balik awal utk ikut sekali..mlm kedua juga dia sanggup utk menemani meskipun ada dateline yang menanti..

suami berkata, "ada hikmahnya arahan wajib untuk korang ni..bila fikir2 kan kadang-kadang kita sendiri tak berkesempatan mengunjungi rumah Allah bersama keluarga apatah lagi hanya untuk mendengar alunan hafazan mereka-mereka yang terpilih.."

amar pulak, seolah-olah memahami.."malam ni ikut umi pegi masjid ye?"

semalam..sampai2 parking di masjid..keluar dari mulut amar.."..ajid.."

2 comments:

NaMsaKuN said...

tidak dapat hadirkan diri.. sibuk dengan kursus induksi..

Ummu Amar said...

ialah namsakun..alhamdulillah selamat dah korang berkursus..dahle gambr kuar kat web korang b3..isy..isy..isy..

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...