January 03, 2012

Dekat di hati

Mengapa perlu bersedih sedangkan Dia berikan semuanya kepada kita..
Kita bernafas..kita bersuara..kita merasa dengan percuma
Kita berkawan, kita berkeluarga, kita berteman..semuanya dengan rahmanNya..tidak perlu bayaran..(tapi ia juga tidak boleh dibeli dengan apa jua matawang..:))

Tidak perlu berasa gusar andai ada keinginan yang tidak kita perolehi, sebab?aturan Dia aturan terbaik. Kalau mungkin si dia idaman hati milik orang lain..sudah tertulis kerenahnya dan kerenah kita tidak berjodoh, kecenderungan yang kita pandang serasi, berkemungkinan tidak berpadanan pada sebenarnya situasi di hadapan kelak..

Kalau mungkin apa yang kita jawat/ apa yang kita lakukan bukan apa yang pernah kita hajat..berkemungkinan terselitnya seribu macam hikmah. Apa yang pernah kita lalui, apa yang pernah kita harungi pelengkap kepada kekuatan yang perlu ada untuk kita sebagai kita.

Kalau mungkin kita masih belum menggenggam apa yang diimpikan, waktu dan keadaannya mungkin masih tidak bersesuaian..ada yang inginkan cahayamata atau juga pasangan jiwa, hasrat itu masih jua belum ternyata..kerana Dia tahu kelebihan dan kelemahan kita..Dia mahu kita sentiasa dekat dan meletak harap padaNya. Dia letakkan dulu rasa pahit dan derita..agar kita benar-benar menghargai rasa manis dan bahagia.

dekat dan hampirkan diri padaNya..kerana sesungguhnya Dia terlalu hampir pada yang mengingatiNya..

2 comments:

puan hazel said...

sungguh mendalam kata-katamu...:)

Kulaan Kuala said...

kata-kata hati kak..:)

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...