January 03, 2012

Rayyan Realiti Januari 2012

Rayyan dan Iman

01.01.2012~pastinya cerita tentang Rayyan. Disember 2011 kami dipenuhi dengan episod ulang alik, Pinggiran USJ-Alam Jaya. Ulangtahun kelahiran pertama Rayyan disambut dengan kesibukan kami mengurus kediaman baru kami di AJ. Diari 31.12.2011 dimulakan dengan 'masih lagi' mengunjungi Nippon Paint dan ini mungkin yang terakhir untuk sesi ini..:)..(kami dah dapat cenderahati botol air dan bekas tisu NP).

Tengahari dan petang 31.12.2011, abah mengecat undercot untuk di tingkat atas sementara kami berempat meriuhrendahkan suasana di tingkat bawah. Kunjungan nenek, Pak Ngah, Mak Ngah dan Mak Cu menambahkan lagi kemeriahan kami di AJ. Pastinya birthday boy yang menjadi tumpuan, dengan riak muka nakal bergigi 4nya.

Usai Maghrib kami bernasi Arab di Seksyen 7, meraikan Rayyan di D' Arab Cafe (ummi dan abah yang suka sebenarnya..Rayyan bukan boleh makan banyak pun..). Dari situ kami terus ke Tasik Titiwangsa untuk menyaksikan kemeriahan bunga api di tepi tasik.  Amar dan Iman yang lebih teruja, dari tempat duduk kami, bunga api tampak jelas dari 2 lokasi; KLCC dan Dataran Merdeka. Seterusnya kami bawa Rayyan melawat 'lokasi' kelahirannya (tempat kelahiran Amar dan Iman juga) iaitu Hospital Pusrawi, Jln Tun Razak. Setahun yang lepas, ummi yang dah check in di wad, curi-curi keluar dengan abah ke lobi Pusrawi untuk tengok bunga api tahun baru..:)

Birthday boy tidur dalam pelukan ummi sepanjang perjalanan balik..tak lepa ummi belai wajah tulus Rayyan..dah setahun bujang bertuah ummi. Pagi 1 Januari 2012..kami ke AJ lagi..abah menyambung tugasan catnya sementara kami ke rumah nenek. Petang itu, kami raikan Rayyan di Kuala Selangor bersama nenek dan Mak Cu. Jalan-jalan cari makan cari hadiah..:)

Selamat Hari Lahir Rayyan!

6 comments:

Anonymous said...

Selamat ulang tahun kelahiran yang pertama! Besday present lmbt cikit ye tolu! Drì pak ngah n mak ngah!

Unknown said...

tq pak ngah n mak ngah..take care..tolu nak dapat adik sedare tahun ni..hehehe

Unknown said...

happy belated birthday Rayyan

Unknown said...

tq ibu umar..:)

SoSoMe said...

a wonderful birthday rayyan n may allah bless u n ur family members...

Unknown said...

terima kasih unty lela..it's always Rayyan(s)..heheheh

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...