May 23, 2013

Hukum Bunuh untuk Pembunuh

Akhirnya, perbicaraan kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan rakan-rakannya ditutup dengan pensabitan keputusan hukuman gantung sampai mati ke atas pembunuh mereka oleh Mahkamah Tinggi hari ini.

Pathmanabhan, 44; T Thilaiyagan, 22; R Matan, 23 dan R Khatavarayan, 33, didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan membunuh Sosilawati, 47; pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38; peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32 dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44, di Lot Nombor 2001 Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat, Banting, 30 Ogos 2010.

Anak Allahyarham Sosilawati-Erni
Saya masih ingat lagi, ketika tempoh kejadian tersebut, umat Islam di Malaysia sedang meraikan hariraya, kami pula berada di Batu Laut, lebih kurang 5km dari lokasi kejadian. Sehingga kini, bila kami melalui lokasi berkenaan (yang berhampiran dengan Gold Coast, Morib sekarang), sentiasa terfikir-fikir betapa kejamnya pembunuh yang berkenaan dan betapa berharapnya kami agar hukuman setimpal di'segera'kan untuk pelaku-pelaku kejam itu.

Kanan-Isteri Allahyarham Noorhisham Mohamad (Pegawai Bank)

Sudah 3 tahun peristiwa hitam ini, 3 tahun jugalah keluarga-keluarga mangsa berdepan dengan kehilangan juga perjuangan mendapatkan keadilan bagi pihak mereka. Semoga mereka terus diberi kekuatan dalam meneruskan kehidupan.

Allah, peliharalah kami, keluarga kami dan rakyat Malaysia dalam rahmat dan perlindunganMu, amin.

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...