May 21, 2013

Nasi Bukit Hijau

Nasi Bukit Hijau
Ini Nasi Bukit Hijau namanya. Hanya terdapat di kampung saya, Kg. Bukit Hijau. Kedainya pula milik Acik Ipin (bertaraf dua pupu dengan mak saya), bermaksud saya dan anak-anak Acik Ipin bertaraf 3 pupu manakala anak-anak saya bertaraf 4 pupu dengan cucu-cucu Achik Ipin..heheheh
Malam tadi, usai berurut dengan sepupu saya (banyakkan saudara maraku?), suami ajak singgah minum.

Mak kata,
'rasanya kedai Acik Ipin ko bukak lagi'.
'Apa menu 'spesel' dia mak?'
'Nasi goreng Bukit Hijau'.
Kami cuba sepinggan sebab Rayyan nak makan, lagipun dah larut malam. Memang sedap!Terbaiklah Acik Ipin. Tak cukup itu, saya lihat pada dinding kedainya ada tertulis 'Karipap panas'.

Sengaja mencuba nasib, saya bertanya isterinya..
'Cik Milah, ada ke karipap tu tgh2 malam ni?'
'Ada..ko nak?' sudah tentu saya nak..karipap panas di tengah-tengah malam, mana nak dapat..:)
'Kalau nak Acik gorengkan..5 dua ringgit'

Karipap Acik Milah..memang 'marvelous'!Inti dia pedas sikit, tapi memang kena dengan selera peminat karipap macam saya, hinggakan saya tak sempat ambil gambar..hehehhe
Maka, siapa nak rasa Nasi Goreng Bukit Hijau dan Karipap Panas di kampung saya, datanglah kedai pakcik saya ye!

2 comments:

sweet tooth said...

Tengok tajuk dah tau, mesti kat kampung ko nih... hehehehe :-)

Kulaan Kuala said...

Nina..kampungku tetap dihatiku hehehhe..

Kampung ko dah glemer dgn Cendol Bakar,hehehe

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...