July 08, 2013

Teropong Anak Bulan

Hari ini 29 Sya'ban. Tarikh tengok anak bulan untuk seluruh negara. InsyaAllah, kalau bukan besok, lusa kita akan berpuasa Ramadhan. Saya cenderung menyatakan permulaan puasa jatuh pada hari Rabu ini. Daerah saya, sudah tentu Bukit Melawati jadi tumpuan. Di situlah lokasi cerapan anak bulan saban tahun.

Selamat berpuasa, selamat menjalankan ibadah di bulan berkat ini. Moga Allah redha..amiin


11 comments:

Nisah Idham said...

Marhaban Ya Ramadhan, di langkawi hujan dari subuh tadi.. tak tahulah nampak ke tak anak bulan. tapi Nisah pun fikir mcm Ummu jugak. InsyaAllah mungkin kite berpuasa pada hari Rabu..

Ummu Amar said...

Ahlan Ya Ramadhan..selamat berpuasa ye Nisah..:)

Adhie Sunan Saifuddin said...

Salam Ramadan ya Ummu Amar...singgah blogwalking ni...

Ummu Amar said...

Salam Ramadhan juga buat Adhie Sunan..thanks singgah..

*tiba2 sangat rindu cerita Laksamana Sunan :)

Kancil 8349 said...

Selamat berpuasa

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, salam ramadhan dari bunda...

Ummu Amar said...

Selamat Berpuasa Kancil..:)

Tetamu Istimewa said...

Selamat menyambut Ramadan al Mubarak.

Ummu Amar said...

TI; Ramadhan Mabruk!

Kesuma Angsana said...

dah puasa pun kita hari ini kan yeay... mudah2an amalan kita diterima Allah swt hendaknyer

Ummu Amar said...

amiin..moga Allah redha..insya Allah :)

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...