January 25, 2014

Soutul Mujahidin dan Soutul Jihad


Saya belek kaset-kaset ini ketika bermalam di rumah mak tempoh hari. Ada banyak lagi sebenarnya. Kaset pada gambar adalah 'album' sekolah saya, KISAS (berwarna hitam)-nama kumpulan nasyid; Soutul Mujahideen dan sekolah saingan kami SMAP Labu (berwarna biru)-nama kumpulan; Soutul Jihad.

Rindu nak mendengar lagu-lagu kegemaran zaman remaja, tapi saya tiada radio yang boleh di'cucuk' dengan kaset lagi!

5 comments:

sweet tooth said...

wah...simpan lagi zah...aku punya kaset x tau dah pi mana... huhuhu... kalo ko ada version digital, share ngan aku eh ;-)

Tetamu Istimewa said...

Dah lama tak tengok kaset. Selalunya CD saja.

Ummu Amar said...

Nina, hari tu tergodek kat rumah mak. aku pun tercari-cari..:)

TI, teringat zaman2 pusing kaset guna pen untuk rewind :)

art kreatip said...

sy rindu pd nasyid dulu2, masih ingat bait lirik, antaranya SMAKL, katanya "Perjuangan itu bagai sampan di laut, di atas lapang tiada perlindungan, di bawa air melambung dan menggunung, menongkah gelombang yang datang melanda.."

Ummu Amar said...

art..SMAKL antara 'pengeluar' album2 nasyid yang menjadi siulan pada zaman saya...

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...