August 10, 2011

Court Badminton

Antara kenangan manis ketika Ramadhan adalah berterawih. kenangan berterawih paling menyeronokkan bagi saya adalah ketika di SMKASL. Kemanisan dan keseronokannya terimbau sehingga sekarang walaupun hampir 17 tahun saat-saat itu ditinggalkan. Ada 2 tempat untuk kami berterawih pada ketika itu; surau sekolah dan gelanggang badminton di ruang tengah ASPURI.
Berterawih di surau bermaksud kami berkongsi tempat dengan putera, ruang agak terhad untuk puteri, kadangkala melimpah hingga ke beranda belakang. Di sini, kami terdedah dengan kerenah nakal pelajar-pelajar putera. Paling menyiksakan bila sandal yang disusun elok sebelum terawih terpaksa dicari pasangannya berlama-lama, mujur tak balik ke ASPURI bersandal sebelah kaki!
Berterawih di gelanggang badminton ASPURI, ruang agak luas, sejuk dengan angin asli serta beratapkan langit. Bila berselawat berdengung serasa ke bulan dan bintang tapi ia agak berisiko ketika hujan. Tikar plastik untuk solat disusun panjang memanjang, tukang bentang dan tukang gulung selalunya adik-adik Tingkatan 1..:)
Catatan ini hanya sekelumit kenangan, tapi sebelum coretan ini bernoktah, senyum saya masih bersisa..:)

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...