August 09, 2011

kelahiran disyukuri

Rayyan comel dah 7 bulan. Berat terkini 7.8 kg. Dah mula merangkak, dah mula membebel. Merangkak Rayyan macam beluncas..:), angkat punggung tinggi-tinggi, sekejap ke depan sekejap ke belakang. Menyusur, mengesot memang dah laju, macam komando lagaknya..segala di depan mata dicapainya dan masuk ke mulut. Pantang lepa, pasti ada yang digigitnya.
Rayyan juga ringan mulut...suka dengar dia 'attatatta..' 'babaabah..buuuuah..'..'akhe..'...hmm banyak bunyi dah. Seronok dengar dia mendodoikan diri sendiri bila mengantuk. Sekejap dengar dia menyanyi sendiri..kemudian bila toleh semula, dia dah mengembara ke alam mimpi...:)
Rayyan ada 3 sepupu sebaya. Sebelah abah, ada Abg Rafique (lahir bulan Oktober 2010) dan Adik Umairah (lahir selepas Rayyan 20 hari). Sebelah ummi, ada Adik Aryan (lahir 08 Julai 2011~baru sebulan). Masing-masing sedang membesar dengan baik, sihat dan sejahtera..syukur! Rafique menjangkau 10 bulan, Rayyan dan Umairah menginjak 7 bulan sementara Baby Aryan masih dalam tempoh berpantang. Insha Allah, ada umur ada rezeki..kelahiran-kelahiran baru ini bakal menyemarakkan bahagia atuk dan nenek mereka di kesucian Syawal nanti..:)..insha Allah..amiin.

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...