April 01, 2013

1 April ¬ Bubar?

1 April?Allahuakbar..cepatnya masa berlalu. Seperempat tahun telah kita lalui (meskipun kitarannya berdasarkan ilmu Gregorian), bagi saya tak salah untuk kita menilai semula tindakan, pencapaian dan perkembangan diri berdasarkan seperempat tahun ini.

Pastinya pada saya (mmm... saya mengabaikan April Fool oleh mereka yang ter'fool' dek pengaruh itu), sudah seperempat tahun saya dan suami berbiasa-biasa dengan rutin persekolahan Amar dan Iman. Insha Allah, mana-mana yang kurang akan cuba saya perbaiki dan mana-mana yang penting akan didahulukan.

Bila mana bermulanya bulan baru, maka saya automatik akan mengingati tarikh kelahiran Rayyan yang mudah dikira itu, lahir 1 Januari 2011, dan bilamana 1 April ini tiba dia pula genap 2 tahun 3 bulan.

Dan satu lagi..April sudah menjelma, syiar-syiar bendera parti politik juga sudah berkibaran merata-rata. Bila pula bubarnya ya?

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...