December 19, 2013

Tagging 2014

Tinggal berapa minggu sahaja lagi cuti sekolah? Sekejap sahaja rasanya masa berlalu. Bercuti, berkenduri, berkursus, semuanya sudah dilakukan. Kali ini fasa bersiap-siaga untuk sesi persekolahan yang akan datang. Yuran tabika Iman sudah selesai, pakaian dan kelengkapan peralatan sekolah kedua Amar dan Iman juga sudah dibeli. Tinggal proses 'tagging', balut buku dan persediaan mental anak-anak (termasuk ibubapa).

Buku teks dan buku kerja Amar sudah diperoleh akhir sesi lepas. Buku tambahan untuk PBS dan buku tulis juga telah dibeli di kedai buku sekolah tempoh hari sungguhpun masih ada buku yang tiada stok :(.

Hmmm..tak mengapa! Buat dengan apa yang ada di tangan. Fasa 1 ini, saya 'tag'kan dulu alat tulis anak-anak. Mengambil pengalaman lepas, kami memutuskan beli alat tulis secara pukal, tiada tema Ben10, Barbie, Despicable, Minnie mahupun Minion. Kami beli di GIANT, maka pemadam, pengasah pensel, pembaris berjenama GIANT-lah ye anak-anak.

Sambil-sambil 'tag', saya titipkan pesan berbakul-bakul supaya Amar dan Iman menjaga alatan dan barang-barang dengan cermat. Saya cabar anak-anak, Amar terutamanya 'cabaran masa terlama alat tulis digunakan tanpa hilang'. Belum lagi 'tupperware2' Ummi, pesan saya nanti lebih berbakul-bakul :)

Milik Muhammad Amar

Kepunyaan Nurul Iman

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...