March 21, 2013

'Wall of Fame'


Saya berkesempatan bawa Amar 'pusing-pusing' di sekolah lama saya SMKASL tempoh hari. Iman dan Rayyan tidur di dalam kereta ditemani suami. Sambil tunjuk itu ini, kelas saya, makmal, bengkel, surau, koperasi saya ceritakan pada Amar zaman remaja saya di sini. Meskipun banyak yang berubah, kenangan yang terpahat di sini tak mungkin hilang dari episod kehidupan saya.

Saya bawa dia ke dalam dewan sekolah yang tiada ketika saya pernah ada di sini. Di suatu sudut saya melihat nama saya terpahat kekal di dinding dewan, bersama nama-nama sahabat saya yang lain.

'Kenapa nama Ummi ada kat situ' tanya Amar kehairanan..

Saya minta dia panjat kerusi yang tersedia ada bersusun-susun. Dia memanjat dan membaca..
'Oohhh..Terbaik tu macam Boboiboy ye Ummi?'

Saya hanya senyum. Terbaeeekkk..:)

2 comments:

Zana S said...

Terbaekkk!! :)layankan je la ya...

Unknown said...

tulah knk2 zmn sekarang..hehehe lynkan je..

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...