November 08, 2013

Catatan Awal Muharam

Bismillah..
lama saya tidak menulis, kurang berkesempatan dan mungkin juga 'kurang hati'. bukannya bermasalah, tapi ada ke'malas'an yang menyinggah.

3 November 2013 : 'Check in' Paediatrik HKL untuk prosedur pembdahan kecil buat Rayyan, Amar dan Iman tinggal di bawah jagaan mak yang 'volunteer' nak menjaga cucu-cucunya. Hari yang sama terima berita kematian Ahmad Ammar (anak bekas boss) di Istanbul.

4 November 2013 : Rayyan menghadapi ujian kecilnya, pembedahan 'herniatomy' di HKL tepat jam 8 pagi. Alhamdulillah..selesai dengan doa dan tawakal kami. Disuratkan juga doktor bius ketika pembedahan, kakak satu sekolah..Dr Aizatul Isla..maka, semakin legalah Ummi..Rayyan diserahkan kepada doktor yang kebetulan senior sekolah.

5 November 2013 : Cuti Awal Muharam 1435 dan birthday puteri tunggal, Nurul Iman yang ke 5. Tiada keraian besar2an. Ummi dan abah masih kepenatan, petang baru berkesempatan. Bawa mereka dan mak beli barang, dan seterusnya ke D' Arab Cafe. Keraian harilahir serentak buat Iman dan Amar. Kek pun kongsi :).

6 November 2013 : Harilahir anakanda sulung, Muhammad Amar yang ke 7. Dia ke sekolah dengan semangat yang luar biasa. 7 tahun!Dia bertanyakan hadiah dan kek.errr..'kek kan dah potong malam tadi?'

Alhamdulillah 'ala kulli hal.. :)

8 comments:

Anonymous said...

byk cerita dalam satu n3 ni. alhamdulillah semua urusan dah selesai & dipermudahkan yer !

Unknown said...

KA..terima kasih..alhamdulillah semuanya selesai dan lega rasa hati..kalau nak diikutkan mmg banyak cerita tapi x sempat nak meng'update'.

wantie said...

untuk pengetahuan Ummu Amar, si Naiim tu masa kecil dulu ada juga hernia. tapi kami tak buat operation. cuma menggunakan kaedah rawatan kampung.

semoga semuanya berjalan dengan baik ya.

Unknown said...

wantie..mmg dah usaha mcm2 cara, Rayyan dah sunat masa umur 3 hari, actually risiko tu rendah...masa baby pun xde then masa umur dia 2 tahun dia kerap menangis teran2, bawak urut..bawak terapi..still x reduce

n actually it is just a hidrocele (air sahaja) belum tahap hernia..n again advise by doctor as Rayyan dah hampir 3 tahun, bimbang risiko masuk usus pada ruang yg ada, tu yg decide operate.

alhamdulillah..semuanya berjalan lancar :)

sweet tooth said...

Semoga Rayyan cepat sembuh.... aku x leh recall akak senior kita u camane rupanya... tapi nama mmg familiar :-)

Unknown said...

thanks Nina..amiin

Kak Islah..budak taekwondo sama ko..putih2..mmg cun, geng X SMAS kalau x silap..dia selalu dengan Kak Yan (sorang lagi senior yg putih tapi rendah sikit), budak Selangor..kakak2 kak yg outspoken sket n conquer bilik air umum hahahhaha

sweet tooth said...

ooohhh... ingat...ingat.... heheheh...ko cakap conquer bilik air umum terus aku ingat geng dorang :-) kekekekek

Unknown said...

dia pun terkejut aku cam dia lagi..mula2 masuk OT dia yang sambut Rayyan..aku cam dia n automatik ingat nama full dia..hehehhe

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...