June 09, 2011

sayang sarawak..

negeri terakhir pelengkap 13 negeri di Malaysia yang dikunjungi adalah Sarawak..berkebetulan pada hari lahir ke 24 (28 Februari 2003)..masih ingat lagi kenangan pada hari indah itu..segala-galanya manis untuk saya dari Sarawak..:)

saya suka kek lapis asli dari Sarawak..dapat dibezakan rasanya dengan kek lapis buatan lain..manisnya lain..seninya juga tersendiri..memakannya apatah lagi..:)..saya diperkenalkan dengan kek lapis sarawak oleh bekas teman serumah saya..anak gadis Kuching..

saya suka 'jahit putus' pada baju kurung sarawak..halus..kagum saya pada ketelitian mereka..ke'sabar'an saya pasti tak setanding ketekunan mereka yang menghasilkannya..hasrat saya untuk menjadikan baju melayu ber'jahit putus' sarawak sebagai salah satu hadiah hantaran tidak kesampaian..hehhhe..tak sempat..

saya suka ikan terubuk masin sarawak..dulu rasanya jarang terjumpa di sini..sekarang makin mudah mendapatkannya..mungkin kerana terubuk masin sarawak dah bijak merentas laut china selatan agaknya..

saya suka kenangan di sana..malam itu malam hari lahir saya..dan malam itu juga saya terima panggilan rindu yang pasti dari jejaka Selangor..panggilan yang merubah status sahabat kepada teman sepanjang hayat..insha Allah..amiin..masa itu zaman tengah mekar..sedang berstatus anak dara..hhhhehe..

hmmmm..sarawak yang manis..sudah 8 tahun kenangan itu..

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...