July 22, 2011

GERILA

Sedang membaca novel ini untuk kali ketiga, saya suka cerita novel ini. Ia penuh dengan konflik, konflik kuasa, konflik emosi dan konflik jatidiri. Kisah tentang juruterbang kapal pejuang Malaysia yang memburu kebebasan kuasa kendiri. Beliau diselamatkan barisan pejuang pembebasan Wilayah Patani setelah kapalnya terhempas di hutan sempadan. Episod itu menyaksikan pembabitan beliau dalam gerakan pembebasan tersebut, sehingga bertemu beberapa episod tempur. Novel ini agak kontoversi, seperti tagnya 'berdasarkan pengalaman sebenar ditulis oleh bekas gerila dan bekas tahanan ISA'.
Terima kasih ABANG (gelaran untuk adik lelaki tunggal saya, Zulkifly) di atas hadiah ini. Zul, adik saya yang sangat memahami minat saya dengan buku, dan novel ini adalah hadiah ulangtahun kelahiran saya darinya.

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...