July 26, 2012

Ramadhan Kareem~Senyum Bonda


Alhamdulillah, diari awal Ramadhan tahun ini dimulakan dengan berpuasa bersama keluarga. 1 Ramadhan kami pulang ke Batu Laut, berbuka bersama keluarga suami. Tersenyum lebar mak dan abah dengan kehadiran semua anak, menantu dan cucu-cucu. Makanan dan lauk-pauk jadi lebih sedap bila hati-hati rasa bahagia. Saya dah lama tidak meng’imam’kan tarawih, malam 2 Ramadhan berkesempatan dan berpeluang berjemaah bersama mak mertua,ipar-ipar dan anak-anak saudara perempuan..teringat pula zaman berusrah bersama ADWAMAH..rindunya saya dengan mereka.

2 Ramadhan, kami bertolak pulang sekitar jam 3.00 petang. Suami saya bertanya;’Nak buka dengan mak tak?’. Hati saya sangat kembang..alhamdulillah, suami seakan mengerti bisikan rindu saya untuk berbuka dengan mak sendiri. Perjalanan bertamu bonda memang barokah, kami sempat membeli juadah ringkas sebelum tiba di rumah mak. Sejurus sebelum waktu berbuka, kami dah sampai rumah mak..alhamdulillah! Saya sangat suka dan bahagia dengan senyuman mak..:)

2 comments:

Puan Hazel said...

adwamah! sungguh terkenang zaman manis itu...:)

Unknown said...

kannn kak?terbayang lg mkn je apa yg ada..dan kereta2 itu sgt berjasa!

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...