March 26, 2013

Al Fatihah buat Ustaz Uthman El Muhammady

Ketika di ABIM, saya berkesempatan meluang waktu dan tenaga yang tidak seberapa dalam beberapa siri ceramah beliau. Dengan gaya dan caranya yang tersendiri, Siri Syarahan Ibn Khaldun adalah siri syarahan yang penuh berisi untuk saya yang begitu meminati sejarah. Sejurus selepas meninggalkan sekretariat saya tidak lagi bersama-sama dalam tugasan-tugasan sebegitu..:(

Pagi ini (saya memutuskan 'online' saya malam tadi) saya cukup terkejut dengan pemergian beliau, tidak habis lagi berita perginya as Syahid Dr Said Ramadhan Al Bouti kini sekali lagi ummat Muhammad kehilangan sebutir permata di persada dakwah iaitu Al Fadhil Ustaz Uthman El Muhammady. Terngiang-ngiang lagi suara serak-serak basah beliau ketika menyampaikan syarahannya, terbayang-bayang lagi cara beliau berjalan, cara beliau berpakaian. Allahuakbar, saya pasti sahabat-sahabat saya dari ABIM dan PKPIM amat terkesan dengan pemergiannya, apatah lagi ahli keluarganya.

Moga Allah merahmati Allahyarham Ustaz Uthman, moga Allah menempatkannya di kalangan orang-orang yang diredhainya. Allahuakbar.

Saya 'paste' status Sdr Khairul Ariffin Munir di FB (beliau adalah suami kepada anak saudara Ustaz Uthman, Kekanda Asma Hakimah Abd Halim El Muhammady).

'Assalammualaikum;

Bagi pihak keluarga, dimaklumkan bahawa Ustaz Uthman el-Muhammady telah kembali ke Rahmatullah pada jam 7:30 petang semalam.
Jenazah ada di rumahnya di ISTAC hingga jam 9:30 pagi ini.
Urusan jenazah akan dibuat di Masjid UIAM.
Solat Jenazah selepas zohor. Elok hadir solat Zohor berjemaah.
Akan dikebumikan di perkuburan UIAM Gombak. '

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...