April 16, 2013

Jejak Lasagna

Agak lama blog ini tidak di 'update', tak berapa rajin..:). Untuk kali ini, saya tulis tentang pertemuan semula saya dengan seorang sahabat..(cerita minggu lepas).

Hari Jumaat 12.04.2013 saya berkesempatan jumpa Najihah setelah 13 tahun kami tak jumpa. Dulu, semasa di KISAS kami sealiran kelas dan kami juga sahabat se'gayong'. Kemudian, sama-sama pula mengaji Akaun di UKM.
Setelah 13 tahun tak jumpa

Semuanya disebabkan gambar lasagna yang dia pos dalam FB. Saya memang penggemar lasagna daging dan alhamdulillah, atas keizinanNya juga dengan keizinan suami saya berpeluang memesan, merasa lasagna yang Najihah jual dan paling penting bertemu muka dengan kawan lama saya ini.

Kali ini pertemuan kami diiringi dan ditemani keriuhan anak-anak. Sekadar minum bersama, kepala kami juga tak habis-habis tercongok-congok mengawasi pergerakan anak-anak yang leka bermain sesama sendiri. Saya dan Najihah ada dua medan 'mutual friend' KISAS (SPM 1996) dan UKM (khususnya pelajar-pelajar Akaun-Graduasi 2001), maka kerapkali juga kami terkeliru 'dari mana' datangnya kawan-kawan yang kami ceritakan pada pertemuan singkat itu.

Saya, Najihah dan anak-anak kami


Terima kasih Jiha!Syukur atas pertemuan dan ukhuwwah ini, insya Allah ada rezeki kami akan berjumpa lagi, rumah kami pun tidaklah jauh sangat! :)

4 comments:

sweet tooth said...

Lama x jumpa Jiha...sama je mcm dulu :-)

Unknown said...

dia duduk Alam Budiman la ni Nina..20 minit dr rumah aku hehehe

aida abdullah said...

LETAKLA GBR LASAGNA

Unknown said...

hahaha aida..gambar lasagna x sempat snap..dah ngap!

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...