April 07, 2013

Menjernih Hidup Beragama-Al Adib

Ini buku sulung tulisan Adib, rakan sekelas saya ketika bersekolah menengah di KISAS juga ketika mengaji di UKM. Seiring dengan 'hangat'nya aura Pesta Buku di PWTC yang bakal berlangsung bermula 26 April ini, saya rasa seronok dan tumpang bersyukur bila tulisan sahabat saya ini pula telah diterbitkan (melalui maklumannya di FB semalam).


Saya sentiasa mengikuti tulisannya di blog beliau http://www.al-adib.net dan juga cetusan fikirannya di Majalah Solusi saban bulan. Adib yang pernah saya kenal sememangnya sesuai dengan namanya, beradab juga berakhlak tinggi, cinta bahasa dan sastera serta begitu petah bicara.

Tahniah Adib!Lebih tepat Dr. Adib, sejujurnya saya cemburu, dan seikhlasnya saya bersyukur kerana mengenali sahabat hebat seperti beliau.

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...