May 19, 2013

Simfoni Cinta-Hilal Asyraf

Tanda dari Hilal

Simfoni Cinta. Salah satu buku yang saya beli ketika PBAKL 2013. Tulisan Hilal Asyraf, penulis yang saya baca buku dan tulisannya, penulis yang saya ikuti di FB dan dunia maya. Penulis muda Malaysia yang cukup saya kagumi. Bermula dengan Takdir-Cahaya Yang Tidak Terpadam , saya soroti tulisan Hilal Asyraf meskipun tidak semua buku tulisannya saya miliki, nyata buah fikir dan ilhamnya yang dizahirkan dalam ceritanya tidak mengecewakan saya.

Simfoni Cinta, kompilasi cerpen tulisannya bertemakan cinta yang universal, cinta yang berpaksikan cinta Ilahi. Setiap cerita yang dibawa dalam buku ini 'menyentap hati' saya. 'Kenal' Hilal melalui tulisan dan perkongsian pandangannya di dunia maya menjadikan saya seolah membaca cerita tentang dia dalam buku ini. Watak-watak yang muncul dalam Simfoni Cinta adalah watak-watak yang saya kenal dari novel-novelnya yang lain. Kembara hati dan kembara fizikal yang dia tuliskan dalam Simfoni Cinta seolah-olah juga kembara yang dia kongsikan selama ini. Bahasa dia mudah dan indah, suasana dan biah yang Hilal wujudkan dalam Simfoni Cinta juga tak lari dari fitrah yang dilalui hampir semua yang seusia dan ketika berusia begitu.

Syabas Hilal Asyraf, moga usaha dan ilham diperhebat untuk kelangsungan mentarbiyah ummat.

Amar dan Hilal (Ummi malu hehehhe)

No comments:

Entri Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...